Blog Archive

Friday, January 18, 2019

Red Ginseng Papa Recipe tissue mask - my favourite face mask! / Maschera viso in tessuto Ginseng Rosso di Papa Recipe - la mia maschera preferita!




Ciao carissimi lettori,
Vi ho parlato di tante maschere viso in tessuto fino ad adesso e tuttavia non vi ho parlato del mio marchio preferito e della mia maschera viso preferita. Quasi un anno fa ho scoperto un marchio che produce delle ottime maschere viso in tessuto quasi tutte con ottime liste ingredienti. Parlo delle maschere viso Papa Recipe che come anche il nome lo dice, contengono miele. Questo è il marchio di cui ho sempre scorte perché purtroppo le potevo comprare solo nei negozi Sephora, e non essendoci più un negozio Sephora nella mia città, mi toccava andare fino a Milano. L’ultima volta che ci sono stata, non ne avevano più e mi ha dispiaciuto molto, ho comprato altre maschere di un altro marchio con un buon inci ma sento di aver perso qualcosa e cercherò di procurarmele in un altro modo. Questa maschera per il viso contiene estratto di ginseng, miele e olio di camelia. Viene realizzata con la polpa di more per rendere la pelle morbida e levigata. Il risultato è quello di una pelle ringiovanita, più elastica e idratata. Togliendo la maschera dalla busta va applicata sul viso e lasciata agire per 20 – 30 minuti godendosi in pieno l’effetto rilassante dell’ottimo profumo di more che emana. La busta è molto carina, pratica e facile da aprire e le indicazioni sul prodotto e sulla modalità d’utilizzo vengono scritte in tante lingue come l’inglese, italiano, francese, rumeno, portoghese, tedesco, spagnolo, polacco, turco e tante altre lingue. Devo informarvi che queste maschere vengono prodotte in Corea del Sud.

Prezzo: da 3 a 5 € in base agli sconti

Reperibilità: negozi Sephora, internet

Risultati e opinione personale: la maschera è imbevuta molto bene di siero, se tenete la busta come se fosse il barattolo disegnato sulla confezione e aprite  la parte in alto piano, non ci saranno problemi di schizzi di siero. Tirando fuori la maschera e adagiandola sul viso noterete che rimane ancora una notevole quantità di siero nella busta. Io ho conservato la busta e ho usato il siero nella settimana successiva a posto del siero che normalmente uso e che era finito. Le istruzioni chiedono di lasciare in posa la maschera per 20-30 minuti, io l’ho lasciata ogni volta 5 minuti in più del tempo massimo indicato e mi sono ritrovata una pelle liscia, fine, soffice, levigata e molto profumata. Un altro effetto che ho notato con queste maschere e che purtroppo non ho riscontrato in nessun altro prodotto è un colorito più rosa, più vivace che mi faceva scherzare che avevo la pelle di un bebè. Uso questa maschera prima di un’occasione speciale quando voglio apparire più giovane e piena di vitalità, mi piacerebbe usarla tutte le settimane però il prezzo è abbastanza restrittivo e quindi la uso solo prima degli eventi. Comunque, ho sempre pensato che la qualità si paga, e questo è un ottimo prodotto!

PRO: buon packaging, istruzioni precise in tante lingue, tessuto imbevuto adeguatamente, non si asciuga sul viso, ottimi risultati nella misura di una pelle liscia, ringiovanita, levigata e idratata, perfetta per le occasioni speciali, ottimo rapporto qualità-prezzo

CONTRO: scarsa reperibilità

Conclusione: Consiglio questo prodotto alle persone che hanno un budget che lo permette, altrimenti si può usare come faccio io, prima di occasioni speciali, alle persone che vogliono una pelle più liscia, levigata e compatta senza aspettarsi però che faccia sparire le rughe, e a tutti coloro che cercano un prodotto facile da utilizzare.

Vi ringrazio per la visita e vi aspetto in futuro con altre recensioni di maschere viso di questo marchio. Baci!


ENGLISH

Hello dear readers,
I talked to you about so many tissue face masks up until now and yet I did not talk you about my favorite brand and my favorite face mask. Almost a year ago I discovered a brand that produces excellent tissue face masks, almost all with excellent ingredient lists. I am talking of the Papa Recipe masks, that just as the name says, contain honey. This is the brand that I have always stocked because unfortunately I could only buy them in Sephora stores, and since there is no longer a Sephora shop in my city, I had to go to Milan. The last time I went there, they did not have them anymore and I was very disappointed, I bought other masks of another brand with a good inci but I feel I have lost something and I will try to get them in another way. This face mask contains ginseng extract, honey and camellia oil. It is made with blackberry pulp for a soft and smooth skin. The result is a rejuvenated, more elastic and hydrated skin. Removing the mask from the envelope should be applied to the face and left to act for 20 to 30 minutes while enjoying the relaxing effect of the excellent smell of blackberries that emanates. The envelope is very pretty, practical and easy to open and the information on the product and how to use it are written in many languages such as English, Italian, French, Romanian, Portuguese, German, Spanish, Polish, Turkish and many others languages. I must inform you that these masks are produced in South Korea.

Price: ranging from 3 to 5 € based on sales and promotions

Availability: Sephora stores, internet

Results and personal opinion: the mask is very well soaked with serum, if you hold the envelope as if it were the jar drawn on the package and open the part on top, there will be no problems of sketches of whey. Pulling out the mask and putting it on your face you will notice that there is still a considerable amount of serum in the envelope. I kept the bag and used the whey in the next week instead of the serum I normally use and that was finished. The instructions ask you to leave the mask in place for 20-30 minutes, I left it every time 5 minutes longer than the maximum time indicated and I found a smooth, fine, soft, neat and very fragrant skin. Another effect that I noticed with these masks and that unfortunately I did not find in any other product is a pinker, brighter face color that made me joke that I had the skin of a baby. I use this mask before a special occasion when I want to look younger and full of vitality, I would like to use it every week but the price is quite restrictive and therefore I use it only before events. Anyway, I've always thought that quality is paid for, and this is a great product!

PRO: good packaging, precise instructions in many 
languages, fabric soaked properly, does not dry on the face, excellent results in the measure of a smooth, rejuvenated, and hydrated skin, perfect for special occasions, excellent value for money

AGAINST: scarce availability

Conclusion: I recommend this product to people who have a budget that allows it, otherwise you can use it as I do, before special occasions, to those who want a smoother and more compact skin, but do not expect it to make wrinkles disappear, and all those looking for a product that is easy to use.

Thank you for visiting and I look forward to seeing you on more reviews of face masks for this brand. Kisses!








ENG:This post has no commercial purposes and does not encourage sales, names, pictures and eventual links are present only for an informative purpose. The opinions expressed represent my experience as a consumer. This post is of my entire creation as for contents, photos and expressed ideas. Before using any part of it, you need to contact me and in case it inspired you for other creations, I gently ask you to mention the source.

IT: Questo post non ha scopi commerciali e non incoraggia vendite, denominazioni, immagini ed eventuali link presenti sono solo a scopo informativo. Le opinioni espresse rappresentano la mia esperienza in quanto consumatore. Questo post è di mia completa creazione per quanto riguarda contenuti, foto e idee espresse. Prima di usare qualsiasi parte di questo post siete pregati di contattarmi e nel caso vi abbia ispirato per altre creazioni, chiedo cortesemente di menzionare la fonte.

52 comments:

  1. I love this kind of mask. Have a good weekend

    ReplyDelete
  2. You look very beautiful :) Very nice post :)

    ReplyDelete
  3. I loved this brand's product 😊 Thanks for your sharing

    ReplyDelete
  4. I am big fan this all sheet mask- this one looks great xx

    ReplyDelete
  5. Cara Flo, sono molto interessanti questi prodotti, e credo siano veramente molto buoni.
    Ciao e buon fine settimana con un forte abbraccio e un sorriso:-)
    Tomaso

    ReplyDelete
    Replies
    1. Per noi donne che cerchiamo sempre di restare giovani ed ingannare il tempo, questi prodotti sono un incanto.

      Delete
  6. Hello,

    So cute !

    Sarah, https://sarahmodeee.fr/

    ReplyDelete
  7. This mask looks really helpful. Would love to try.

    ReplyDelete
  8. La conosco anche io questa maschera e la uso spesso anche io, alternandola ad altre a seconda di come vedo che sta la mia pelle (ho scorte di un pò tutte le maschere d Sephora)!
    E posso assolutamente confermare il tuo giudizio! :)
    Solo che non sapevo non si trovasse più tanto facilmente, ho notato che da Sephora stanno cambiando un pò tutte le maschere, anche altre che usavo sul sito non si trovano più mentre in negozio ce le hanno ancora... Il fatto è che pur avendo dei negozi anche abbastanza vicino casa (insomma ci devo comunque arrivare con la metro) io di solito preferisco acquistare on line così faccio prima: però se adesso nemmeno questa ce l'hanno più sul sito vado e mi faccio una super scorta!

    PS. Ho appena letto anche il tuo interessantissimo post precedente! Premesso che il film the Nun non l'ho visto e non ho nessuna intenzione di vederlo (a me gli horror non piacciono proprio), però la Romania l'ho visitata un pochino e non posso che darti ragione: esistono tanti (troppi) luoghi comuni non veri sulla vostra cultura e sul vostro Paese. Io ci sono stata a fine giugno 6/7 anni fa con la mia famiglia ed ho vistato alcune delle città che hai nominato, compreso il castello di Bran, e ci siamo trovati benissimo! Posti bellissimi, gente accogliente e soprattutto non ci aspettavamo che fosse un Pease così "raffinato" e ricco di storia e cultura! (lo sai che alcune tradizioni le avete persino in comune con la Grecia?^^)
    Perciò fai benissimo a difendere la tua cultura da errori (piccoli e grandi che siano) e luoghi comuni sbagliati, secondo me la Romania ha tantissimo da offrire a livello turistico e storico ma nessuno la sa! Ed è prorpio un vero peccato!
    Baci!
    S
    https://s-fashion-avenue.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Grazie cara Silvia, adoro sempre leggere i tuoi commenti perché si vede che leggi i miei post e rifletti anche a quello che leggi. Grazie, veramente grazie!

      Delete
  9. Sounds like a very good product, I have to check in Sephora in my country the availability, but if the instructions are also in polish it should be there.
    Thank you for sharing, have a wonderful weekend:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. I hope you will have the chance to try it! Kisses!

      Delete
  10. The result looks so beautiful :)

    http://ohladymania.blogspot.com/

    ReplyDelete
  11. Adoro le maschere viso, ascolterò i tuoi suggerimenti... la tua pelle mi sembra molto luminosa!
    Kisses, Paola.

    Expressyourself

    ReplyDelete
  12. I love masks! Thanks for sharing! :)

    Shoot for the stars | ☆ ☆ ☆ | Facebook page | ☆ ☆ ☆ | Instagram

    ReplyDelete
  13. Hello Flo
    I'm also in love with tissue face masks so our skin improves and feels so soft. And you look so funny with the mask on, but the result is stunning your skin breathe health and beauty. And it still has a relaxing effect that is wonderful. And of course it only could be Korean they are experts on that!!





    xoxo

    marisasclosetblog.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. They are indeed experts on this field, I am glad you also like these masks.

      Delete
  14. Non ho mai usato questa maschera che però ha un pack davvero simpatico e sbarazzino! Mi piace 😍

    https://nettaredimiele.blogspot.com

    ReplyDelete
  15. Questa la voglio proprio provare, grazie!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sono curiosa cosa ne penseresti in questo caso.

      Delete
  16. I see you are really an expert in the context of masks! Thank you for sharing another favourite of you - I really hope I can get this mask in Germany :) Thank you further for sharing all the pictures!
    xx Rena
    www.dressedwithsoul.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Let's say that I try lots of tissue face mask and after using one a week for more than 2 years I beleve I can consider myself a connaisseur :P

      Delete
  17. oh my gosh your skin is indeed looking like a baby! such a fab skin you have flo <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you dear, my skin doesn't have great deffects but I have to say that the products I am using, like this mask in this case, help a lot the aspect of my skin.

      Delete
  18. Looks like a great product that does its job. Greetings. Your skin looks perfect. Thanks for the recommendation.

    ReplyDelete
    Replies
    1. It really is, thank you very much for your comment.

      Delete
  19. Ilove the post:)
    Have a nice day, dear.

    ReplyDelete
  20. Che carino il packaging!! :)

    https://julesonthemoon.com/

    ReplyDelete
  21. ooh what a nice mask and i love the way you composed its product shot. so many effective products from Korea. That brand is not available in stores here, might try online. - pisceanrat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dear Denise, it is nice to see you here and read your comment. Thank you very much for your words.

      Delete
  22. Your skin looks fantastisch after the mask 😊

    ReplyDelete
  23. It looks good dear i will try it 😊

    ReplyDelete
    Replies
    1. I would love to know what you think if you get to try it.

      Delete

Thank you for your visit! If you wish to leave a comment I would be very happy to know your thoughts. DO NOT leave links, I will delete when possible. By comenting you agree to the Privacy Policy of this blog, linked above. Every user is responsible for his/her words, however comments incouraging agression, bullying or bad conduct are not welcomed. I inform you that according to the new GDRP, the information you provide on your comments are visible to all my blog readers and visitors. It also might be available on Google and all other platforms where sharing is possible. By posting a comment on my blog you agree to the visibility and sharing of your informations through these methods. I also inform you that the moderation of the comments is activated for this blog. For more info about how your informations are treated please consult the privacy and cookie policy of this blog. You can comment using your Google account, name and URL or as anonymous. The blog administrator won't use or sell your infromations to third parties.